Naturalne maseczki do włosów

Pielęgnację włosów warto uzupełniać o maski, które są bogate w składniki odżywcze. Stosowanie ich raz w tygodniu sprawi, że włosy będą bardziej odporne na uszkodzenia, lepiej nawilżone, gładkie i błyszczące. Nie musicie sięgać po gotowe maski, ponieważ możecie je zrobić w domu.

W dzisiejszym wpisie mamy dla Was 5 przepisów na maski, które możecie przygotować ze składników, które znajdziecie w kuchni.

Jak stosować maski do włosów?

Większość maseczek powinno nakładać się na całą długość włosów, ale z pominięciem skóry głowy. Najbezpieczniej będzie kłaść je od ucha po same końcówki. Najlepsze efekty można osiągnąć trzymając je na włosach od 30 minut do godziny, zawinięte w torebkę foliową i turban z ręcznika. W troszkę wyższej temperaturze, składniki odżywcze głębiej wnikają w strukturę włosa.

  1. Głęboko nawilżająca maska z olejami – idealna dla włosów mocno przesuszonych, po rozjaśnianiu lub innych zabiegach fryzjerskich. Ze względu na ciężką konsystencje zalecamy stosować raz w miesiącu. Sposób przygotowania: 3 żółtka, 2 łyżki oleju migdałowego, 2 łyżki oleju kokosowego, pół łyżeczki olejku rycynowego, 3 łyżki miodu oraz 1 łyżkę soku z cytryny dokładnie wymieszać w miseczce. Po uzyskaniu gładkiej konsystencji nałożyć na włosy.
  2. Maseczka mocno wygładzająca – skierowana do włosów matowych, które się puszą lub stroszą we wszystkie strony. Włosy po jej zastosowaniu będą bardzo miękkie i błyszczące, a także mocno wygładzone. Łatwiej będą się układać i przestaną się puszyć. Sposób przygotowania: łyżkę siemienia lnianego zalać niewielką ilością wody, tak aby zakryła ona wszystkie nasiona. Po utworzeniu się gęstego, przezroczystego żelu trzeba go przecedzić przez sito lub bawełnianą szmatkę. Aby uzyskać rzadszą konsystencję wystarczy dolać odrobinę wody. Żel lniany można nakładać bezpośrednio na włosy albo wymieszać z gotową odżywką lub maską w celu wzmocnienia jej działania.
  3. Maseczka odżywiająco-nawilżająca – sprawdzi się do włosów normalnych z tendencją do przesuszania. Przygotowana przez nas propozycja odżywia i nawilża włosy, dodając im miękkości i wygładzenia. Dodatkowo niweluje puszenie się włosów. Sposób przygotowania: wymieszać 2 łyżki jogurtu naturalnego, 1 żółtko oraz 1 łyżkę miodu, a następnie taką miksturę nałożyć na włosy. Dla wzmocnienia efektu, proponujemy dodać ulubionego oleju. Po upływie 30-60 minut obficie spłukać i umyć głowę oczyszczającym szamponem.
  4. Odżywcza maseczka bananowa – banan jako bogate źródło protein, wapnia, żelaza, sodu, białka czy witamin z grupy B doskonale wpływa na wzmocnienie. Maseczka ta zalecana jest do słabych, cienkich i pobawionych blasku włosów. Sposób przygotowania: banana średniej wielkości, 2 duże łyżki jogurtu naturalnego, 2 łyżki oleju z awokado, 2 łyżeczki oleju sojowego oraz łyżeczkę miodu należy włożyć do miksera i zmiksować na jednolitą konsystencję. Maskę powinno nakładać się na wilgotne włosy i pod woreczkiem foliowym trzymać godzinę lub więcej. Polecamy zmywać obficie ciepłą wodą z użyciem łagodnego szamponu.
  5. Ziołowa maseczka wzmacniająca – jej głównym zadaniem jest nabłyszczenie, wzmocnienie i odżywienie włosów, które mają tendencję do wypadania i przesuszania na końcach. Idealna do stosowania w jesienne wieczory. Sposób przygotowania: w małym garnuszku powinna znaleźć się łyżeczka oleju roślinnego, łyżeczka rumianku, liść pokrzywy, łyżeczka skrzypu oraz łyżka soku z cytryny. Całość należy delikatnie podgrzać i namoczyć w naparze rumianek, pokrzywę i skrzyp. Po odcedzeniu ziół, do chłodnego wywaru trzeba wlać żółtko oraz miód. Całość wymieszać i nałożyć na całą długość włosów.

Jesienią warto troszkę mocniej zadbać o włosy. Zmiana temperatury oraz silny wiatr negatywnie wpływają na ich kondycję. Mamy nadzieję, że nasze przepisy sprawdzą się na jesienne popołudnia i będziecie zadowolone z efektów!