Marka miesiąca - Burberry

Burberry ma swoje korzenie w latach 50. XVIII wieku w Londynie. Historia ekskluzywnej marki Burberry zaczęła się dokładnie w 1856 roku, kiedy to młody, 21-letni sukiennik Thomas Burberry założył niewielki sklepik z konfekcją męską, przy Winchester Street w Basingstoke. To niepozorne miejsce w niesamowitym tempie uzyskało spore grono stałych klientów. Już od samego początku marka była skazana na sukces. Thomas stawiał na najwyższą jakość i najlepsze materiały, aby jego klienci zawsze byli zadowoleni z jego produktów.

Początkowo działalność Burberry skupiała się przede wszystkich na okryciach wierzchnich. Thomas inwestował w doskonałe tkaniny, które jakością przewyższały te oferowane przez konkurencję. Perfekcjonizm, dbałość o detale i dopracowanie każdego elementu sprawiły, że w bardzo szybkim tempie, z małego sklepiku powstał sporych rozmiarów magazyn cieszący się ogromnym zainteresowaniem klientów. Znaczny wpływ na popularność Burberry, było wynalezienie przez niego gabardyny – całkowicie nieprzemakalnej, trwałej wełnianej tkaniny. Ten materiał okazał się absolutnym fenomenem, który doskonale sprawdzał się do produkcji słynnych płaszczy Burberry. Materiał szybko został opatentowany i produkowany dla marki na wyłączność. Sprawdzał się wśród alpinistów, wędkarzy, lotników i polarników, bo stanowił doskonałą ochronę przed trudnymi warunkami atmosferycznymi. Gabardyna, była pierwszym fundamentem marki, który pozwolił osiągnąć jej tak niesamowity sukces.

Drugim istotnym fundamentem Burberry i jednym z najbardziej charakterystycznych znaków marki, jest słynna krata Burberry zwana Haymarket Check lub Burberry Classic Check. Pierwszy raz pojawiła się w 1924 roku jako podszewka wyprodukowanych w tamtym czasie płaszczy. To jeden z najbardziej rozpoznawalnych znaków towarowych na świecie. Burberry oraz produkowane przez nią płaszcze zyskały ogromną popularność dzięki temu, że w trakcie I Wojny Światowej nosili je brytyjscy żołnierze. Wodoodporny, trwały materiał był niezbędnym elementem stroju każdego żołnierza. Śmiało można powiedzieć, że Burberry jest jednym z ważniejszych elementów kultury brytyjskiej.

Burberry jest ekskluzywnym brytyjskim domem mody, który swoją siedzibę do dziś ma w Londynie. Początkowo w sprzedaży dominowały słynne trencze, ale aktualnie w ofercie marki są również akcesoria modowe, okulary przeciwsłoneczne, kosmetyki i perfumy. Marka nawet po śmierci swojego założyciela prężnie się rozwija, bo od wielu lat ma szerokie grono stałych klientów, które cały czas się powiększa.